top of page

YARON HAZAN


מה יותר כיף מלפנק את עצמך לבוא להסתפר ולהמשיך לים בחוף שבי ציון אשר נחשב לאחד היפים והנקיים בארץ במקום אטרקציות נוספות מועדון אינדיגו לצלילה וספורט ימי ,מועדון ארוחת בוקר של השף מוריס מלון בוטיק ניאה ועוד...התייחסות

אוהבת לשיער יגנו עליכם מימים רעים כאלה ויבטיחו שהוא יחזיר לכם אהבה במראה בריא ושופע, מלא ברק

מאת: ירון חזן, מעצב שיער, מומחה לעיצוב וטיפוח שיער

השיער, מסתבר, זקוק לאהבה ותשומת לב, בדיוק כמו אלה שאתם מעניקים לסובבים אתכם, וגם מביא לידי ביטוי את המצב הגופני ומצב הרוח. במהלך שנות עבודתי עמדתי על הקשר ההדוק המתקיים בין המצב הגופני והרגשי לבין מראה השיער, ובכתבה זו אתייחס לתופעות רווחות, לנסיבות שגורמות להיווצרותן, וגם לדרכי טיפול ומניעה.

השיער לא מסתדר לי! אישה שלא אוהבת את השיער שלה וגם חוזרת ואומרת את זה לעצמה. מקרינה על השיער והוא מגיב בהתאם, במראה עייף ,חסר אנרגיה, אנמי, שבור ונטול ברק.

ככלל, בהתייחס לשיער ישנן כמה תלונות רווחות שחוזרות ונשנות, כמו, למשל, "אחרי חפיפה יש לי קשרים ואני לא מצליחה לסרק את השיער", "השיער לא אורך כבר כמה שנים", "פתאום הוא התקצר", "נשבר גם ללא התערבות כימית" ועוד. תלונות מסוג זה אינן ריקות מתוכן, וקיימת סיבות בדוקות לכך, שכן השיער מגיב למשברים נפשיים, לטראומות, למצבי חרדה, מתח ולחץ מתמשכים, כמו גם לבריאות רופפת, לתזונה לקויה ולחוסר במרכיבים חיוניים כויטמינים למשל, וכמובן שלהזנחה והיעדר טיפול ראוי. במצבי טראומה למשל, ישנם מקרים של הידללות שיער באזורים מסוימים בקרקפת, ובמקרים קיצוניים של נשירה מוגברת עלולות להיווצר בנקודות מסוימות בקרקפת קרחות בצורת עיגול הנקראות אלופסיה ארטה. במידה ולנשירה המוגברת אין סיבה 'מוצדקת' נראית לעין, דוגמת לאחר לידה או חילופי עונות הגורמים לכך לעתים,

שיער פגום מפוצל שבור / קשרים

אני ממליץ לגשת לרופא ולבקש לערוך בדיקות הבוחנות חסרי מרכיבים חשובים כברזל, אבץ, ויטמינים וכד', העלולים לגרום לתופעה.

טיפים לשיער בריא מלא חיים וברק

הנוסחה המאפשרת ליהנות ממראה שיער בריא היא שילוב של הזרמת אנרגיה על ידי עיסוי קרקפת, תזונה בריאה , עיסוק בספורט ,מנוחה ורוגע נפשי, ויותר מכל טיפוח נכון.

החלפת שמפו אחת לחודשיים

שימוש באותו סוג שמפו לאורך זמן גורם לקרקפת להתרגל אליו, ולהפחית את השפעתו. בנוסף, חשוב להתאים את השמפו לסוג השיער- יבש/שמן, פגום, צבוע, דק וכיו"ב, ומומלץ ביותר לבחור בכזה שאינו מכיל SLS ומלחים.

חפיפה נכונה

חפיפה ראשונה: מעט שמפו בשילוב מים פושרים, ועיסוי עדין של הקרקפת על מנת להזרים את הדם ולעורר את הזקיקים הרדומים לצמיחה חדשה.

חפיפה שנייה: הקצפה ועיסוי חוזרים, ולסיום מים קרים להמרצת הדם. תכיפות החפיפות המומלצת היא שלוש פעמים בשבוע.

שימוש במסכת הזנה /מרכך

כשהשמפו פותח את קשקש השערה ממנו היא בנויה ומנקה את הלכלוך והשומנים שהצטברו עליו, הוא מסיר גם את השומן הטבעי המצוי על הקרקפת ועל השערה. לכן חשוב להשתמש במרכך/מסכה שסוגרים את הקשקשת ובכך משלימים את הפעולה ומשמרים את האיזון הטבעי של השיער.

ייבוש נכון

50% הנזקים שנגרמים ל שיער מקורם בניגוב וייבוש לא נכונים. כך תעשו זאת נכון:

[if !supportLists]· [endif]מומלץ לנגב את ה שיער על ידי טפיחות קלות ועדינות בלבד.

[if !supportLists]· [endif]להותיר את השיער חופשי כמה שיותר, ולאפשר לו להתייבש באופן טבעי.

[if !supportLists]· [endif]אין לקשור את השיער בתנועות סיבוביות כלפי מעלה ולהדק עם מגבת. קשירה והידוק מסוג זה גורמים לשבירות, היווצרות קשרים ופגיעה בגמישות ובתנועה טבעית של השיער.

חשיבותה של הברשה נכונה

לפני הברשת השיער חשוב למרוח עליו קרם מזין או טיפות סרום כדי להקל על הסירוק. לאחר מכן יש לחלקו לקבוצות קטנות ולסרק בעדינות כל חלק בנפרד. שימו לב: כל משיכה חזקה בזמן הסירוק מפצלת שוברת את השיער ומפרה את האיזון הטבעי. סירוק לא נכון גורם לקשרים, לפיצול השיער ולאיבוד ברק טבעי. המברשת המומלצת היא מברשת רחבה ורכה.

הקפדה על גזירת השיער מידי פרק זמן מעניקה הרגשה של התחדשות, חיוניות, התרוממות רוח וניקוי אנרגטי,

המשליכים על מראהו ומונעים תופעות לא רצויות כמו אלה שהוזכרו לעיל. מומלץ להסתפר כל חודשיים על מנת לעודד צמיחת שיער מחודשת.

עיסוי קרקפת להמרצת דם

עיסוי שבועי של הקרקפת עושה פלאים למראה השיער, ולא פחות מכך להרגשת רוגע. את העיסוי יש לבצע בתנועות סיבוביות באמצעות כריות האצבעות, ומומלץ לעשות זאת בזמן הרחצה או לפני השינה. העיסוי גורם להמרצת הדם בזקיקי השיער, מונע נשירה ומעודד צמיחה חדשה, וכבונוס נוסף הוא גם מפיג מתחים נפשיים ומפחית כאבי ראש.

לסיום: שיער בריא דורש תחזוקה לאורך זמן בדיוק כמו טיפוח עור הפנים והקפדה על הלבוש. היא אינה גוזלת זמן נוסף או משאבים מיוחדים, רק הקפדה על ביצוע נכון שמעניק תמורה מלאה!

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Pinterest Icon
  • Black Instagram Icon
FOLLOW ME
SEARCH BY TAGS
No tags yet.
FEATURED POSTS
INSTAGRAM
ARCHIVE
bottom of page